تبلیغات
ساخت وبلاگ

پیج رنک گوگل

پیج رنک

سینما دانلود فیلم سرگرمی - جامعه‌ای صاحب فوتبال و سینما نباشد،متمدن نیست

سینما دانلود فیلم سرگرمی
 
۩۞۩ سینما/دانلود فیلم/ سرگرمی/۩۞۩
تماس با ما



 امین تارخ ـ بازیگر سینما ـ در ابتدای این بحث با بیان اینكه كاش جراید به وظایف‌اش آشنا باشند،گفت: به نظر من اگر جراید كمتر افراط و تفریط كنند، خودشان نیز مصون‌تر می‌مانند. البته این نكته قابل ذكر است كه بسیاری از مقوله‌ها در جامعه ما می‌رود كه با شیوه آزمون و خطا به نتیجه برسد. شاید نباید در این زمینه به مطبوعات خیلی سخت‌گیری كرد و باید گذاشت كه این آزمون و خطا در مطبوعات نیز انجام شود.

وی در عین حال خاطرنشان كرد:البته در این بین مطبوعات تخصصی مخصوصا در زمینه سینما و هنر باید كمی التفات بیشتری به مسائل داشته باشند، به نظرم نشریاتی مانند مجله فیلم و دنیای تصویر می‌تواند از جمله مجلات تخصصی به شمار بیاید كه وظایف سایران را به آنها گوشزد كنند.

این بازیگر سینما با اشاره به اینكه برخی از مجلات زرد برای افزایش تیراژ خود از ترفند سخن‌چینی استفاده می‌كنند، عنوان كرد: بعضی از مجلات زرد سعی می‌كنند كه مسائل حاشیه‌ای را بیش از آن چیزی كه هست بزرگ كنند. به نظر من اگر مطبوعات می‌خواهند محبوبیت پیدا كنند می‌توانند به جای دامن زدن به مشكلات بازیگران از طریق آشتی‌كنانی آنها را با هم آشتی داده و از این طریق به محبوبیت برسند.

خوب است، اما به شرطی كه فرد شرایط خاص بازیگری را نیز داشته باشد نه اینكه صرفا بخواهد با پولش بازیگر شود.

بازیگر سینما ـ در ابتدای این بحث با بیان اینكه كاش جراید به وظایف‌اش آشنا باشند،گفت: به نظر من اگر جراید كمتر افراط و تفریط كنند، خودشان نیز مصون‌تر می‌مانند. البته این نكته قابل ذكر است كه بسیاری از مقوله‌ها در جامعه ما می‌رود كه با شیوه آزمون و خطا به نتیجه برسد. شاید نباید در این زمینه به مطبوعات خیلی سخت‌گیری كرد و باید گذاشت كه این آزمون و خطا در مطبوعات نیز انجام شود.

وی در عین حال خاطرنشان كرد:البته در این بین مطبوعات تخصصی مخصوصا در زمینه سینما و هنر باید كمی التفات بیشتری به مسائل داشته باشند، به نظرم نشریاتی مانند مجله فیلم و دنیای تصویر می‌تواند از جمله مجلات تخصصی به شمار بیاید كه وظایف سایران را به آنها گوشزد كنند.

این بازیگر سینما با اشاره به اینكه برخی از مجلات زرد برای افزایش تیراژ خود از ترفند سخن‌چینی استفاده می‌كنند، عنوان كرد: بعضی از مجلات زرد سعی می‌كنند كه مسائل حاشیه‌ای را بیش از آن چیزی كه هست بزرگ كنند. به نظر من اگر مطبوعات می‌خواهند محبوبیت پیدا كنند می‌توانند به جای دامن زدن به مشكلات بازیگران از طریق آشتی‌كنانی آنها را با هم آشتی داده و از این طریق به محبوبیت برسند.

تارخ با اشاره به موضوع لغو قرارداد یك میلیارد تومانی یكی از تهیه كنندگان با یكی از بازیگران سینما و دامن زدن نشریات عمومی به این مطلب عنوان كرد: اساسا نگاه مطبوعات و رسانه‌ها به موضوع قرارداد یك میلیارد تومانی یك بازیگر و یك تهیه كننده سینما اشتباه بود. وقتی یك بازیگر اسپانسری را به سینما می‌آورد در واقع او در حال كمك به سینماست. اما او نیز مانند هر فرد دیگری می‌تواند بگوید درصدی از این پول برای خودم است. به نظر من این یك تجارت است نه دستمزد یك بازیگر كه اشكالی نیز ندارد.

امین تارخ در پاسخ به سوال فریدون جیرانی مبنی بر اینكه چرا بازیگری در جوامع مختلف بسیار جذاب است اظهار كرد: به نظر من در قرن ‌٢١ اگر جامعه‌ای صاحب فوتبال و سینما نباشد، نمی‌توان به آن جامعه‌ای متمدن گفت. این را نیز باید بگوییم همین قدر كه ما سینما داریم ملت خوشبختی هستیم. به نظر من سینما پشتوانه فرهنگی و تمدن می‌خواهد و نمی‌توان به هیچ وجه سینما و بازیگری را نوعی بدبختی برای جامعه به شمار آورد.

وی ادامه داد: در كل بازیگری در تمام دنیا حرفه‌ی بسیار جذابی است، اما این امر در كشورهایی مانند كشور ما كه درصد جمعیت جوان آن بسیار بالاست نمود بیشتری دارد.

این مدرس بازیگری سینما در ادامه سخنانش در پاسخ به این سوال كه آیا این مسئله كه یك بازیگر برای گرفتن نقشی در فیلم مشاركت كند، درست است یا خیر؟ گفت: به نظر من اشكالی ندارد كه یك نفر پول بدهد در فیلمی مشاركت كند و نقش اول را بگیرد. اما باید دید آیا كارگردانی كه این پول را می‌گیرد انصاف دارد كه بازیگر را نیز ارزیابی كند. من بارها گفته‌ام برای كسی كه از این مسئله سوء استفاده می‌كند آرزوی مرگ می‌كنم. به نظر من جیب پرپول خوب است، اما به شرطی كه فرد شرایط خاص بازیگری را نیز داشته باشد نه اینكه صرفا بخواهد با پولش بازیگر شود.

تارخ از آموزش در بازیگری به عنوان اصلی مسلم نام برد و خاطر نشان كرد: اگر آموزش بازیگری بسیار مهم نبود پس چرا در آمریكا كه سینمای قدرتمندی دارد، تعداد زیادی كالج بازیگری افتتاح شده است. بازیگران بسیاری در سینمای هالیوود از این كالج‌ها و كلاسهای بازیگری به سطح اول فیلم‌های دنیا راه یافتند. اما همین بازیگران معروف نیز استعداد خدادادی داشته و توانستند این استعداد را در كلاس‌های بازیگری جلا دهند. به نظر من واقعا بدون استعداد نمی‌توان وارد بازیگری شد. در حال حاضر من در دستم یك لیست ‌٣٥ نفری از آموزشگاهم دارم كه چند نفرشان سیمرغ بردند و چند نفر دیگر كاندید سیمرغ شدند. پس راه ورود به بازیگری چیزی جز آموزش نیست.

بازیگر فیلم «مادر» با رد این مطلب كه استعداد بازیگری مقوله‌ای اكتسابی است، گفت: من اصلا با این حرف دیوید ممت كه می‌گوید استعداد اكتسابی است موافق نیستم. به نظرم استعداد مقوله‌ای كاملا خدادادی است. البته این را نیز باید گفت كه اگرچه حضور در كلاس‌های بازیگری مهم است، اما این پایان راه نیست اگر استعداد و همچنین پیگیری خود افراد نباشد، هیچ كدام به بازیگر خوبی تبدیل نمی‌شوند.

تارخ در پایان سخنانش با تشكر از وزارت ارشاد برای برگزاری جشنواره میان آموزشگاه‌های سینمایی تاكید كرد: اولین بار است كه وزارت ارشاد اقدام به برگزاری یك جشنواره كرده كه وقار خوبی را به آموزشگاه‌ها و مقوله آموزش سینمایی می‌بخشد. این مسئله به نظر من جای قدردانی دارد.

در ادامه این برنامه پوریا پورسرخ ـبازیگر ـ با بیان اینكه برخی از مجلات عامه پسند هم در معرفی افراد و هم در ایجاد دردسر برای آنها مهم هستند گفت: اگرچه در مقاطعی این مجلات مشكلاتی را برای من ایجاد كرده‌اند، اما نمی‌توانم منكر این موضوع شوم كه آنها گاها در معرفی من نیز موثر بوده‌اند. یكی از مشكل این مجلات آن است كه شما با آنها مصاحبه‌ای می‌كنید و مجلات و نشریات دیگر آن مصاحبه را پس از انتشار كپی می‌كنند، وقتی هم كه اعتراض كردید، حتی شما را تهدید می‌كنند و رفتارها بعضا دوستانه نیست.

وی نیز مانند تارخ آموزش را بهترین راه ورود بازیگران جوان به سینما دانست و تصریح كرد: به نظر من بهترین راه ورود افراد علاقمند به سینما از طریق آموزشگاه‌های تخصصی بازیگری است. آقای تارخ و پرستویی همیشه این جمله را می‌گویند كه بازیگری خم‌رنگرزی نیست كه بخواهید یك شبه به آن برسید. به نظر من یكی از مهمترین اقدامات آموزشگاه‌های بازیگری این است كه آنها اصول و حاشیه‌های بازیگری را به خوبی به فرد آموزش می‌دهند و شما راحت‌تر می‌توانید این مسائل را در كارهایتان رعایت كنید.

به گزارش ایسنا، در ادامه این برنامه در بخش حاشیه‌های هفته، حبیب كاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش مهمان برنامه‌ی «هفت» بود.

حبیب كاوش در پاسخ به اولین سوال مبنی بر اینكه چرا «پایان نامه» علیرغم آنكه در سینمای سرگروه كف فروش خود را از دست داده باز هم برای اكران در هفته‌های بعد تمدید شد گفت: تبصره ‌٤٤ آیین نامه شورای صنفی نمایش می‌گوید، اگر برای فیلمی كف فروش در سرگروه آن فیلم افتاد، باید فروش فیلم موردنظر در پردیس‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد. این قانون برای همه فیلم‌ها وضع شده و ما در شورای صنفی جدید فیلم‌ها را به دلیل افت فروش در سرگروه تغیر نمی‌دهیم.«پایان نامه» نیز چنین وضعی در سینمای سرگروه خود داشت اما در پردیس‌ها هنوز كف فروش آن نیفتاده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دلیل شورای صنفی نمایش برای اجرای ممنوعیت توزیع بلیت‌های نیم بها تاكید كرد: متاسفانه برخی از فیلم‌ها با گروه قرارداد نمایش می‌بندند و دو سه روز مانده به پایان اكران برای اینكه كف فروش خود را از دست ندهند، در اطراف سینما بلیت‌های نیم بها پخش می‌كنند. ما با این مسئله به شدت مخالف هستیم، اما اگر فیلمی برای این كار طرحی به ما دهد آنرا بررسی خواهیم كرد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطرنشان كرد:البته طرحی در شورای صنفی نمایش وجود دارد كه طی آن می‌خواهیم فروش بلیت‌های نیم بها در هفته را از یك روز به دو روز افزایش دهیم. این طرح تقریبا قطعی شده است.

كاوش در پایان سخنانش در واكنش به اعتراض مدیران پردیس‌های سینمایی نسبت به آیین نامه شورای صنفی نمایش تصریح كرد: سال قبل سیستم نمایش تك سانسی فیلم‌ها، پدر همه سینماگران را درآورد. پردیس‌هایی بودند كه تا ‌١٧-18 فیلم را اكران می‌كردند و این مسئله فیلم سوزی به تمام معنا بود. ما در شورای صنفی جدید این قانون را عوض كردیم و طی آن اكران تك سانس و جا به جایی سالن در پردیس‌ها را ممنوع اعلام كردیم. به نظر ما این قانون،‌قانون خوبی است.

به گزارش ایسنا، بخش بعدی برنامه هفت شب گذشته به نقد فیلم‌های فصل بهار سینمای ایران توسط فریدون جیرانی،‌مسعود فراستی و رضا درستكار اختصاص داشت.

مسعود فراستی در ابتدای این بخش در انتقاد به صحبت‌های یكی از مشاوران جوان معاونت سینمایی،نسبت به برنامه هفت گفت: ظاهرا دوستان و مدیران، هفته قبل نكته‌ای كه فریدون جیرانی مبنی بر اینكه تمام انتقادات را جواب ندهند گوش دادند، اما متاسفانه مشاوران جوانشان چنین كاری را انجام دادند.

وی در واكنش به این موضوع كه مشاور معاونت سینمایی واژه «رئیس» كه توسط فراستی به كار می‌رود را منتسب به یك جریان فكری و سیاسی خاص دانست گفت: واژه «رئیس» نه واژه‌ای چپ است و نه واژه‌ای فاشیستی. رییس واژه‌ای است كه جلال آل احمد آنرا به كار برد و این واژه به عنوان تكیه كلام من شده است. به نظرم اگر چنین حرف‌هایی را یك فرد عادی می‌زد خیلی مهم نبود اما چون این سخنان از زبان مشاور معاون سینمایی گفته شده است بسیار زشت است.

در ادامه بحث پیرامون فیلم «اخراجی‌ها‌٣ »به عنوان یكی از فیلم‌های بهاره سینمای ایران آغاز شد. در این بخش رضا درستكار ژانر كمدی را به مفهوم كلاسیك آن به پایان رسیده دانست و گفت:‌ ژانر كمدی به مفهوم كلاسیك آن در دنیا به پایان رسیده است. متاسفانه وضعیت فیلم‌های كمدی در سینمای ما وضع بسیار اسفناكی است، در حال حاضر هر فیلمی كه با عنوان كمدی در سینمای ایران ساخته می‌شود به شدت شكست می‌خورد. در این میان می‌توانیم از فیلم «فوتبالی‌ها» نام ببریم كه در من به عنوان یك مخاطب، هیچ كششی ایجاد نمی‌كند.

فراستی درباره‌ی دلایل اینكه، سینمای كمدی خوبی نداریم تصریح كرد: یكی از دلایلی كه ما در ایران سینمای كمدی خوبی نداریم، این است كه جایگاهی برای نقد در جامعه در نظر نگرفته‌ایم. اگر از نظر فرهنگی فضای نقد در جامعه وجود نداشته باشد، سینمای كمدی به وجود نمی‌آید و اگر هم وجود داشته باشد كمدی بودن آن بسیار سطحی خواهد بود. این نوع كمدی‌ها به شدت عقب تر از مردم و جامعه خود هستند و خوشبختانه این گونه فیلم‌های كمدی دیگر در سینمای ایران فروش ندارند.

در ادامه رضا درستكار و مسعود فراستی به بیان نكاتی درباره فیلم «اخراجی‌ها‌٣» پرداختند. اما پس از سخنان درستكار و فراستی مسعود ده نمكی روی خط تلفن برنامه هفت آمد و با انتقاد شدید از دو منتقد برنامه گفت: احساس می‌كنم، اینكه بدون حضور صاحب اثر در مورد یك فیلم حرف بزنید كمی جفاست. فكر می‌كنم یك طرفه به قاضی رفتن كمی مورد شعف دوستان می‌شود.

وی ادامه داد: سه گانه اخراجی‌ها در شرایطی كه سینمای ایران نسبت به سال ‌٨٨ با ‌٤٠ درصد ریزش مخاطب روبرو شده است، حداقل ده میلیون مخاطب را به سینما آورده است. به نظر من باید در جایی كلی گویی‌ها در مورد «اخراجی‌ها» تمام شود. واقعا منتقدان باید پاسخ دهند كه چرا علی رغم اینكه می‌گویند فلان فیلم خوب نیست اما مردم آنرا دوست دارند. این را باید سوال كرد كه شما نماینده تفكر سیاسی خودتان هستید یا منتقد برنامه؟!

ده نمكی در واكنش به انتقاد فراستی مبنی بر اینكه اخراجی‌ها‌٣ در جاهایی به مخاطبش توهین می‌كند تاكید كرد: كجای این فیلم به مردم توهین می‌كند؟ من برای مردم حرف‌هایی را زدم كه كسی كمترین احساس توهین نكرد و افرادی كه آنرا دیدند خوششان نیز آمد. به نظرم دوستان نباید وكیل مدافع مردم باشند. من نیز روی حرف‌هایی كه در فیلم زده‌ام تعصب دارم.

مسعود فراستی با بیان اینكه نمی‌توان گفت كه چرا منتقد در مورد مخاطب صحبت می‌كند،خاطر نشان كرد: اولا آنكه مخاطب باید در نقد لحاظ شود،‌دوم آنكه دوستان نباید برای ما تعیین كنند كه كدام واژه برای نقد مناسب است و كدام واژه مناسب نیست. به نظرم دوستان می‌توانند مدیوم خودشان را به خوبی تعریف كنند. نكته دیگر نیز آن است كه من شاید تنها منتقدی بودم كه از اخراجی‌های یك و دو حمایت كردم اما از اخراجی‌های سه دفاعی نكردم چرا كه به نظرم نوعی عقب گرد فیلمساز به شمار می‌آید. من به آقای ده نمكی توصیه می‌كنم كه نقد را تخطئه نكند.

این منتقد سینما در پایان سخنانش در بیان دو نصیحت به كارگردان اخراجی‌ها گفت: به نظر من مسعود ده نمكی اولا باید مواظب این باشد كه در فیلم به مردم توهین نكند، نكته دومی كه می‌خواهم به او نصیحت كنم این است كه نگاهی كه او در فیلمش نسبت به افراد بسیجی دارد نگاه اخراجی‌های یك و دو نیست. به نظرم این نگاه به هیچ وجه نگاه خوبی نیست.

فریدون جیرانی نیز در واكنش به سخنان ده‌نمكی تصریح كرد: فیلم‌های مطرح و جنجالی همیشه نظرات مثبت و منفی و مخالفان و موافقان زیادی را داشته‌اند. شما باید صبور بوده و از كنار نقدهای مخالف بگذرید. در هر صورت فیلم شما فیلم پرفروشی بود، پس نیازی نیست كه به همه انتقادها پاسخ دهید. فیلمساز باید این نكته را در نظر گیرد كه وقتی فیلمش مطرح است افراد در مورد آن نظر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، چند دقیقه پایانی فیلم نیز به بیان چند جمله كوتاه در مورد فیلم‌های مرهم، جرم و شرط اول اختصاص یافت.

نظرسنجی بهترین بازیگر نقش اول فصل بهار از نظر مخاطبان از میان گزینه‌های پیمان معادی برای «جدایی نادر از سیمین»،محمدرضا شریفی‌نیا برای «اخراجی‌ها» ‌٣، شهاب حسینی برای «برف روی شیروانی داغ»،پولا كیمیایی برای «جرم» به ترتیب پیمان معادی با ‌١/٤٣ درصد ،شهاب حسینی با ‌١/٢٢ درصد،محمدرضا شریفی‌نیا با ‌١/١٩ درصد و پولاد كیمیایی با ‌٦/١٥ درصد انتخاب شدند.





طبقه بندی: حاشیه های جالب سینما،  عکس جدید بازیگران سینما،  اخبار سینما دنیا،  فیلم های جنجالی، 
نوشته شده در تاریخ شنبه چهارم تیرماه سال 1390 توسط علی پیشتازی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

فروشگاه اینترنتی ایران آرنا